Etykiety

środa, 13 kwietnia 2016

Ciekawa postać - Szczur

Szczur

Postanowiłem zacząć nową serię, w której postaram się przybliżyć wam ciekawe, według mnie, sylwetki postaci. Mam nadzieję, że podsunę wam kilka pomysłów na nietypowych bohaterów, jak i persony niezależne.

Zapewne dzisiejszy tytuł niewiele wam mówi. Starym graczom Warhammera mogą nasuwać się skojarzenia do rasy szczuroludzi: Skavenów. Jednak nie będziemy się teraz zajmować tymi bestiami. Mówiąc “szczur” mam na myśli nieuchwytną postać utrudniającą życie naszym bohaterom, można by rzec, że “podgryza herosom kostki”. Należy zaznaczyć, iż taki osobnik wcale nie musi być głównym antagonistą. Może, równie dobrze być pomagierem złego zbira, albo przeszkadzać graczom z własnych pobudek. Odniosę się tylko do trzech filmów, powiązanych trochę z omawianą sylwetką.


-W filmie “Władca Pierścieni: Powrót króla” taką osobistość odgrywa Brad Dourif wcielając się w Gríma. Mimo, iż rola nie była duża myślę, że jest on idealnym przykładem.

-W serii filmów o Harrym Potterze, przewija się grany przez Timothiego Spalla, Piter Pettigrew. Jest osobą rzucającą kłody pod nogi bohaterom.
-Alfrid z trylogii filmowej “Hobbita”, grany przez Rayn’a Gage’a. Jest typowym przykładem wspomnianego “szczura”. Sama postać i rola nie przypadła mi do gustu, jednak umieściłem ją tu, ponieważ w karykaturalny sposób przedstawia samolubną osobę utrudniającą życie herosom.

To tylko nieliczne, podane przeze mnie przykłady. Z pewnością jest więcej tego typu jednostek. Pamiętajcie, że moim głównym zamiarem było tylko uruchomienie waszej wyobraźni i podsunięcie wam jakiegoś pomysłu ;)

Dla ścisłości dodam, że “szczur”, jest sformułowaniem używanym w tym zakresie przeze mnie. Nie wiem czy ktoś, także tak mówi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz