Etykiety

piątek, 1 kwietnia 2016

Co dalej?

Co dalej?


Po tym, jak zbierzemy wszystko, co potrzebne do rozgrywki (znajomi, podręcznik z zasadami, kostki i ołówek) to zabieramy się za tworzenie bohatera. W tym wpisie oprę się o system tworzenia postaci, który jest mi najbliższy, czyli system Warhammera.
Według mnie są takie dwa ogólne schematy robienia postaci. Pierwszy jest to zupełne wylosowanie postaci, (co według mnie daje frajdę bardziej doświadczonym graczom) a drugi sposób to wykreowanie jej przez nas.

Jest jedna złota zasada, którą osoba organizująca grupę powinna wiedzieć, kogo sobie zwerbujesz do grupy, taką rozgrywkę będziesz miał. Jednak z czasem można wyuczyć swoich graczy pewnych zachować, jednak są ludzie, których naprostowanie graniczy z cudem, dlatego dobieraj graczy ostrożnie, bo wypraszanie z grupy ludzi, jest po porostu nie przyjemne.

Tworzenie postaci:


  1. Imię- Imię powinno pasować do gracza. Zazwyczaj gracze grając swoje pierwsze przygody próbują odwzorować pewne postacie z historii, książek, gier, czy filmów. Nazywając bohatera Geralt, Balin, czy Zawisza, dodając sobie przydomek Czarny. No cóż, nie ma w tym nic dziwnego, wiele osób cierpi na niedosyt, a skoro pojawia się okazja, dlaczego mieli byśmy nie spróbować napisać kolejnych przygód ulubionego wiedźmina, czy bandy krasnoludów. Mistrzu gry, daj swoim podopiecznym rozegrać te pierwsze rozgrywki takimi postaciami. Niech się cieszą, i dobrze się bawią. Zobaczysz, że wcielając się w postać, o której gracz wie, że jest bohaterska i waleczna, będzie lepiej ją odgrywał, a po kilku, lub kilkunastu przygodach znudzi mu się, bądź umrze. Więc nie przejmuj się zbytnio.
  2. Rasa- Wybór rasy ma to do siebie, że dopisywane są do naszej postaci pewne cechy. Nie tylko wyglądu, ale i charakteru, co ma oczywiście duży wpływ na odgrywanie postaci. Np. wiedźmin nie będzie przecież, śmiał się, płakał, czy tęsknił. Natomiast krasnolud długo bez gorzałki nie wytrzyma. Jeżeli masz problem z wyborem rasy, weź człowieka, wtedy, przynajmniej nie będziesz miał problemu z odgrywaniem postaci.
  3. Opis bohatera- Jestem zdania, że tak jak imię, gracz powinien sobie wybrać sam, tak i opis bohatera. Jednak mistrz gry często odczuwa zażenowanie, gdy każda z postaci danego gracza ma zwężone źrenice, białe włosy a przy tym standardową bliznę na oku. Podaj pomysły, może jakiś tatuaż, duży nos, kolczyk w uchu, a może jakieś znamię czy blizna, tylko bez przesady. Wspomnij też graczom, że 3 czy 4 Geraltów w drużynie to o kilku za dużo ;) Gracze też powinni się zastanowić nad historią swoich bohaterów i planach na przyszłość.
  4. Statystyki- Tu pojawia się kłopot. Któremuś z graczy mogą się statystyki nie spodobać, czy po porostu może on stwierdzić, że chce łucznika, a przy tak niskich umiejętnościach strzeleckich bycie łucznikiem jest nie wykonalne. Co wtedy? Jeżeli nie damy możliwości naszemu graczowi, może zwyczajnie, czuć się pokrzywdzony, nawet, jeśli gramy z dojrzałymi, dorosłymi ludźmi. Cóż, najlepiej rzucić tę statystykę od nowa. Zazwyczaj w zasadach jest małe wspomnienie o dodatkowym rzucie, więc nic się nie stanie. Pamiętajcie, że będąc początkującym, najlepiej trzymać się zasad. Jeżeli jednak uważasz, że rozgrywki zaczynają robić się monotonne, za proste albo za trudne, zmień te zasady, na swoją korzyść, tak, aby wynik, który otrzymasz zadowalał ciebie, graczy, a przy tym gra była mimo wszystko dość ciężka.
  5. Profesja- Nie kombinuj, jeżeli ustaliliście, że gracze tworzą sami postacie, a nie losują je, to pozwól być im, kim chcą, jeśli jest to profesja początkowa. Raz zrobiłem błąd i pozwoliłem graczom stworzyć postacie z wyższej półki. Robi się wtedy gromada bohaterów nie do zniszczenia. Którym nawet stado smoków sobie nie radzi. Najlepsze są zwykłe początkowe profesje.
  6. Umiejętności i zdolności- Zazwyczaj są podane, natomiast, jeżeli system wymaga wybrania ich przez gracza, podpowiedz, bez czego się nie obejdzie, często gracze biorą jakieś warzenie trucizn, grając barbarzyńcą, tylko dlatego, że brzmi ciekawie. Zapominają o umiejętności takiej jak unik, czy zdolności pozwalającej szybko wyciągać broń.
  7. Ekwipunek- Standardowy, czyli kilka monet, plecak a w nim jakiś koc, drewniany kubek czy para sztućców. Oprócz tego jakiś nóż i przedmioty zależne od profesji. A co wtedy, kiedy okazuje się, że nie otrzymaliśmy broni? Jest sposób, który stosuje od dawna, są to zakupy na początku przygody, po kolei dajesz od kilku do kilkunastu monet bohaterom, po czym dajesz im do zrozumienia, że te monety dostają na wydanie w sklepie do wydania tu i teraz.



To chyba wszystko, jeżeli chodzi o tworzenie postaci. Piszcie jaka były wasze pierwsze postacie ;) Moją był krasnolud, żołnierz, który rzucił wojsko, w poszukiwaniu szczęścia, a co go uszczęśliwiało? Awantury a także napitek, lepszy od taniego żołdackiego piwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz